reklama

(Ne)spravodlivosť tohto sveta

Dnes mi v práci naznačili, že výsledky mojej práce nie sú uspokojivé. Teda slušne povedané. Už ma to fakt nebaví. Veď som do toho vložil toľko energie a času. To je absolútne nespravodlivé. Kašlem na to. Možno to poznáte. Stáva sa, že máte dni, keď sa vám všetko sype na hlavu. Absolútny pocit nespravodlivosti tohto sveta. Stretávame sa s tým dnes a denne. Nespravodlivá politika, byznys, kolegovia. Aj by sme v práci zažiarili, len keby sme mali dostatok príležitostí, keby to ostaní ocenili, keby .... Určite by sme boli úspešný aj v podnikaní, láske či športe. Len nám chýba podpora, pochopenie, uznanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Áno svet je nespravodlivý.

Závidím tým, ktorí mali viac šťastia a nepostihla ich táto nespravodlivosť sveta. Veď si to len vezmite: vediem až príliš obyčajný rodinný život. Normálne ráno do práce, večer domov, starostlivosť o deti, o byt, o manželku. Obyčajná rutina. Som rád, keď si nakoniec sadnem pred televízor a pri ňom aj zaspím.

Tak takýto nudný život vediem. Čo vám budem hovoriť, žiadna sláva. Som proste priemer. A možno aj slabý podpriemer.

Ale keby som mal tak šancu, tak by som im všetkým ukázal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

===

Spoznávate v tom popise seba alebo niekoho z vášho  okolia ? Ak nie, tak si prečítajte pár internetových názorov a zistíte, že takýmto životným „optimizmus“ prekvitá až príliš veľa ľudí.

Svet nikdy nebol a ani nebude „morálne“ spravodlivý.

Tak prečo sa tej  spravodlivosti, tak často dožadujeme ?

Je to preto, že za ňu až často skrývame našu vlastnú neschopnosť uplatniť sa, byť samostatným a aktívnym. Čakáme, že dostaneme stále viac za stále menej úsilia. Ale to predsa nikam nevedie. To odporuje pravdám našich prastarých otcov.

Je potrebné, aby sme veci brali do vlastných rúk. Všetko okolo nás, vrátane akejsi morálnej „nespravodlivosti“, musíme brať ako fakt, ktorému je potrebné sa prispôsobiť. Niet inej cesty, pokiaľ skutočne chceme byť úspešný a cítiť z vlastnej práce zadosťučinenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

===

Raz som v práci dal zástupcovi zákazníka jeden návrh. Môj návrh vypočul, prikyvoval, ale samozrejme nič z toho neuplatnil praxi.

Následne došlo na projekte k problému. Spomenul som to kolegovi a uzavrel som to slovami „No vidíš, keby môj návrh vzali, tak by k tomu nemuselo dôjsť.“.

A on mi na to „A vieš kto je za to zodpovedný ?“.

„No jasne, predsa oni. Návrh som dal, mali sa tým riadiť a bolo by k tomu nedošlo. Nie som predsa zodpovedný za to, že neurobili to čo mali.“

„Ale si.“ prekvapujúco zareagoval kolega „To tebe sa nepodarilo ich presvedčiť, že je skutočne potrebné aby sa tvojim návrhom riadili.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No v prvom návale ma skoro šľak trafil. Tak to je teda pekné, nakoniec ja som na vine, že sa niekto neriadi dobrou radou. Cítil som absolútnu nespravodlivosť.

Keď som nad tým následne porozmýšľal, tak som musel uznať, že kolega mal pravdu. Nebol nespravodlivý, len mi ukázal, že aktivita musí byť na našej strane.

===

Nemá význam sa sťažovať, nemá význam hľadať vinníka. Začať je potrebné u seba. Veď kto keď nie my, kedy keď nie teraz ?

Je potrebné byť aktívny a dostatočne prispôsobivý. Až to nám prinesie zadosťučinenie a radosť zo života, z práce alebo trebárs aj lásky.

Nie nadarmo už Darwin objavil že „nie je to ten najsilnejší, kto prežije, ani ten najinteligentnejší, ale ten, kto sa dokáže najlepšie prispôsobiť.“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak, ak chceme byť aspoň priemerne úspešný, pracujme na tom, aby sme boli prispôsobivý. A to v každom veku. Pestujme si túto schopnosť a určite nám to prinesie radosť zo života a zabráni tomu aby sme sa neustále na niečo alebo niekoho sťažovali.

Jaroslav Strharsky

Jaroslav Strharsky

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ajťák zaoberajúci sa zaistením kvality softvérových dodávok.Rád športujem, fotím, cestujem a občas píšem články. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu